Frequently Asked Questions

Wat is webhosting?

Webhosting heeft u nodig om een website op het internet te kunnen plaatsen. Door middel van een webhostingpakket huurt u als het ware webruimte en dataverkeer, wat nodig is om een website bereikbaar te maken voor bezoekers.

Wat is domeinnaamregisratie?

Een domeinregistratie heeft u nodig om een unieke naam op het internet te krijgen die u kunt gebruiken om uw website op te plaatsen of voor het gebruik van e-mail. Een voorbeeld van een domeinnaam kan zijn: www.uwdomein.nl. De Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (de SIDN) beheert alle domeinnamen in Nederland en dus alle domeinen met een .nl-extensie (alle domeinen die eindigen op .nl). Bys Hosting BV is aangesloten bij de SIDN en regelt de administratieve- en technische afhandeling van een domeinnaamregistratie voor u. Meer informatie over de SIDN kunt u nalezen op de website van het SIDN.

Welke extensie kan ik het beste kiezen?

U kunt, mits beschikbaar, het beste kiezen voor een domeinextensie die past bij uw doelgroep:

.nl:        Nederlandse websites

.be:       Belgische websites

.de:       Duitse websites

.eu:       Europese websites

.com:    Commerciele websites

.net:      Algemene websites

.org:      Niet commerciele organisaties

.biz:       Bedrijven / businesses

.info:     Informatieve sites

.nu:       Websites op het Polynesische eiland Niue, inmiddels populair i.v.m. de Nederlandse betekenis

Hoe zeg ik mijn account op?

Hiervoor kunt u contact opnemen met onze helpdesk via support@byshosting.nl of bel met 050 588 54 50

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Hiervoor kunt u inloggen met behulp van de gegevens die u bij uw bevestiging ontvangen hebt. En naar Mijn Account gaan in het menu. Vervolgens kunt u bij ‘wijzigen’ uw gegevens wijzigen. Uiteraard kunt u ook contact opnemen met onze telefonische helpdesk via 050 588 5450

Kan ik gebruik maken van automatische incasso?

Bij het aanvragen van een nieuwe domeinnaam kunt u aangeven dat u de factuur per automatische incasso wenst te voldoen. Als u dit achteraf wilt wijzigen, dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk via 050 588 5450

Hoe stel ik URL forwarding / redirect in?

Hiervoor dient u in te loggen op uw websitebeheeromgeving Plesk (het control panel). U kunt inloggen in Plesk door in uw internetbrowser naar de volgende URL te surfen: https://www.uwdomein.nl:8443 en vervolgens in te loggen met de inloggegevens die u, bij de aanvraag van het domein, van ons ontvangen heeft. Uiteraard kunt u ook contact opnemen met onze telefonische helpdesk via 050 588 5450

Wie of wat is de SIDN?

SIDN is verantwoordelijk voor het stabiel functioneren en de ontwikkeling van het .nl-domein op het internet. Naast de registratie en uitgifte van .nl domeinnamen houdt dit in dat SIDN internetgebruikers wereldwijd in staat stelt op elk gewenst moment deze labels te gebruiken.

Hoe kan ik een domein(naam) registreren?

Dit doen wij graag voor u. Hiervoor verwijzen wij u naar onze bestelpagina.

Hoe lang duurt het voordat een nieuw subdomein actief wordt?

Als u via Plesk een subdomein heeft aangemaakt is deze direct actief. Om bestanden op uw subdomein te plaatsen kunt u inloggen met behulp van een FTP programma of u kunt met de FTP gegevens van uw website inloggen op uw domein. Doorgaans plaatst u alle bestanden van uw website in de map “httpdocs”. Bij een subdomein kunt u navigeren naar de map ‘subdomains’ en vervolgens naar de map met de door u ingestelde subdomeinnaam.

Hoe kan ik mijn domein(naam) vervangen voor een ander domein(naam)?

Dit is helaas niet mogelijk. U kunt uw huidige domein(naam) wel opzeggen en een andere domein(naam) bij ons aanvragen.

Wat betekent het als een domein in quarantaine staat?

Quarantaine is de periode van 40 dagen na opheffing van een .nl-domeinnaam. Deze domeinnaam is gedurende deze periode niet beschikbaar voor registratie door anderen dan de oorspronkelijke domeinnaamhouder. Met andere woorden: niemand kan er direct na opheffing met een domeinnaam ‘vandoor gaan’. Pas na de quarantaineperiode komt de domeinnaam vrij voor gebruik door anderen.

Kan ik mijn e-mail ook via webmail bekijken?

Ja, dit kan via de URL http://webmail.uwdomein.nl kunt u inloggen op uw webmail. Gebruik hiervoor de mailaccountgegevens die u van ons heeft ontvangen bij de aanvraag van uw domein of gebruik de gegevens die u zelf in Plesk heeft aangemaakt.

Hoe vind ik mijn e-mail logingegevens?

Deze gegevens heeft u ontvangen van ons bij de aanvraag van uw domein. De inloggegevens van e-mailadressen die u zelf heeft aangemaakt kunt u terugvinden in Plesk.

Welke binnenkomende mailserver moet ik instellen (incoming mailserver)?

Hiervoor kunt u de server mail.byshosting.nl gebruiken.

Waar kan ik een nieuw emailaccount instellen?

Een nieuw emailaccount kunt u in Plesk instellen. Hoe u dit exact kunt doen, wordt uitgelegd in onderstaande film.

Hoe stel ik de e-mail in op mijn iPhone of iPad?

Voor een uitgebreide uitleg van Apple kijk op

http://www.apple.com/nl/support/iphone/assistant/mail/#section_1

Hoe log ik in met FTP?

Om bestanden te uploaden naar uw website dient u met behulp van een FTP programma in te loggen op uw website. U kunt de inloggegevens gebruiken die u heeft ontvangen bij de aanvraag van uw domein. Mochten deze gegevens niet meer in uw bezit zijn dan kunt u contact met ons opnemen. Voor het plaatsen van uw bestanden op uw hostingruimte dient er een verbinding te zijn met onze FTP servers. Deze verbinding maakt u via een FTP programma. Hiervoor bevelen wij het gratis FTP programma Filezilla aan.

Welk programma kan ik het beste gebruiken voor FTP?

Voor het plaatsen van uw bestanden op uw hostingruimte dient er een verbinding te zijn met onze FTP servers. Deze verbinding maakt u via een FTP programma. Hiervoor bevelen wij het gratis FTP programma Filezilla aan.